Om de deklaag erop te draaien waren er twee dagen achterelkaar 150 auto’s per dag nodig, om de in totaal 35.000 ton asfalt te leveren. Uiteraard volgens een zeer strak schema om de negen asfaltsets van een constante aanvoer te kunnen voorzien. Op onderstaande video is dat mooi in beeld gebracht.
In de vloot waren er 26 auto’s daadwerkelijk in de blauwe Jan Bakker-kleuren. Voor de overige auto’s konden we een beroep doen op ons brede netwerk. De ene partner kon een auto leveren, anderen hadden 5 of 6 beschikbaar en enkelen konden 10 of meer auto’s inzetten. We zijn zeer trots dat we op zo’n betrouwbaar netwerk kunnen terugvallen, waardoor we gezamenlijk uiteindelijk 150 auto’s tegelijk de weg op kregen! Een flinke klus voor de planners om dit geheel aan te sturen, waarbij je begrijpt dat het succes van zo’n operatie valt of staat met goede communicatie.
Op de locatie zelf waren twee locatie-coördinatoren aanwezig om alle transporteenheden in goede banen te leiden. Het toeval wilde dat ze allebei Raymond heten. Samen zorgden ze voor de aansturing ter plaatse; het opvangen van de auto’s en het toewijzen van de werkvakken. Door nauw contact van de locatie-coördinatoren met de uitvoerder ter plaatse die – geloof het of niet – ook Raymond heet en de planners, werd het geheel een succes. Er ligt een 6 kilometer lange strakke vliegbaan en om in defensietermen te blijven: missie geslaagd!
PS. Wellicht moeten we de volgende keer bijnamen verzinnen om verwarring te voorkomen. Alhoewel, wanneer je roept en drie personen delen dezelfde naam, is er altijd wel eentje die luistert.