Integriteit

 

Bij Jan Bakker zien we integriteit als een onderdeel van onze professionele werkhouding. Samen werken we bij Jan Bakker volgens de wetten, regels en onderlinge afspraken die op onze activiteiten van toepassing zijn. Als in de praktijk onze integriteit onder druk komt te staan dan pakken we het samen op en leren er met de hele organisatie van. Samen Sterk!

 

Aanpak en voortgang van integriteitsmanagement

 

Met verantwoord en transparant bestuur willen we laten zien op welke wijze we onze beslissingen nemen, dat we risico’s op gebied van integriteit vroegtijdig herkennen en maatregelen nemen om deze risico’s te beheersen. Daarom zijn we in 2022 gestart met integriteitsmanagement. Door middel van schematische integriteitsrisicoanalyse hebben we de risico’s van diverse bedrijfsonderdelen in kaart gebracht en geprioriteerd. Elk jaar werken we deze analyse bij en behandelen we aan de hand van de prioritering stapsgewijs de risico’s.

 

Integriteitscommissie

 

Voor de uitvoering van het integriteitsbeleid, het monitoren en het toezicht houden op de uitvoering van de voorgestelde verbeteracties op de geconstateerde risico’s, is een integriteitscommissie ingesteld. Deze commissie bestaat uit medewerkers vanuit diverse disciplines van het bedrijf. Tevens is er een toezichthouder Integriteitsbeleid benoemd; de toezichthouder is lid van het Management Team en verantwoordelijk voor het monitoren van de verbetercyclus.

 

De leden van de integriteitscommissie zijn:

  • Angela Docter – Bakker, Algemeen Directeur 
  • Diana de Bie, KAM manager 
  • Marisca van ’t Oever, Personeelszaken
  • Wilma van der Hoek, Communicatie
  • Wout Hankel, ICT Manager
  • René Eelderink, Vertegenwoordiger
  • Dries Hoekert, Planner

 

De toezichthouder integriteitsbeleid is:

Henk van de Vosse, Financieel Directeur 

Alleen ben je sneller, samen kom je verder

Nelson Mandela